Opgradering af eksisterende lokaler
Hvis I har forsømt indretningen
Når hverdagen kører, produktionen og driften i det hele taget kører, glemmer mange at vedligeholde indretningen. Den forsømmes, fordi den ikke måske umiddelbart betyder noget, hvis alle medarbejdere har deres plads – og det hele kører.
Ofte sker der det, at indretningen og systemerne lidt efter lidt kommer til at sejle. Ingen opdager det måske, fordi det sker gradvist. Besøgende på virksomheden ser det, men siger det som oftes ikke. Og så pludselig en dag får man selv øje på det. Bunkerne, de mange ting der ikke længere er relevante, de falmede plakater i skifterammer, de koboltblå døre – alt det, der en gang var nyt og fint – og som matchede din virksomhed. Virksomhedens indretning fortæller meget. Og de færreste ønsker at fortælle, at her er tiden gået i stå. Her har vi ladet stå til. Her byder vi besøgende og ansatte nedslidte og triste omgivelser.
Som virksomhedsejer ved du det nok godt – indretter du rigtigt, udretter du mere. Sådan er det for dig, sådan er det for de ansatte. Indretning betyder noget for alle, og er der tænkt over at skabe et både inspirerende og funktionelt arbejdsmiljø, rækker resultaterne længere end til den gode stemning. Den rette indretning brander også din virksomhed, den kan være med til at fastholde og tiltrække de bedste medarbejdere og så påvirker den generelt menneskers trivsel og derfor virksomhedens bundlinje…
Er du i tvivl om, hvordan du optimerer indretningen i din virksomhed? Så lad mig kigge forbi til et møde, hvor vi kan afdække de egentlige behov for indretningen og finde frem til de helt rigtige fokusområder. Meget sjældent skal man starte helt forfra men kan tage udgangspunkt i det eksisterende og måske starte med oprydning/sortering. Dernæst med enkelte nye indkøb – typisk dekorative elementer, men også nogle gange møbler der er mere funktionelle og up to date.
Til højre her kan du se, hvordan det typisk foregår, når jeg hjælper med indretning. Det er også en mulighed, at jeg blot udarbejder køreplanen med alle idéerne – og I derefter selv står for indkøb, montering mv. Har du mulighed for at frigive ansatte til noget af arbejdet, kan det jo være en idé, selvom jeg rigtig gerne vil hjælpe jer helt i mål.
Det betyder meget for mig, at jeg leverer det, jeg har lovet. Jeg holder den aftalte pris og holder den tidsplan, der er sat. Det kan jeg og gør jeg, fordi jeg igennem mere end 16 år har opbygget en stor erfaring og en stor trofast kreds af samarbejdspartnere, jeg ved, hvor jeg har. Således har jeg i min “trup” alt fra montør til maler til producenter af akustikløsninger og flere endnu. Alt i alt kan jeg trække på folk, der sammen med mig, kan få ting til at ske.
Det færdige resultat af min hjælp skal være en funktionel og inspirerende indretning, der passer til jeres virksomhed – og en indretning der tåler besøg fra Arbejdstilsynet.
Hvad koster det så typisk at få hjælp til opgradering af din virksomhed? Det kan jeg først svare helt konkret på, når jeg kender opgavens omfang, men jeg kan godt give et konkret eksempel:
Virksomhed med 65 medarbejdere. Jeg lavede konkret køreplan med forslag til nye indkøb til mødelokaler/fællesområder og til de dekorative elementer. Jeg udarbejdede et ”work sheet” til medarbejderne med guidelines til oprydning/sortering. Dernæst købte jeg ind og stod for en enkelt oprydningsdag på virksomheden sammen med medarbejderne. Afslutningsvis guidede jeg montørerne med placering af inventar og fik de dekorative elementer som planter mv. på plads.
Pris eksempel:
kr. 35.000
ekskl. møbler, håndværkere og moms.
Sådan foregår det
Det er måske første gang, I som virksomhed overvejer hjælp til indretning. Derfor har jeg her lavet en oversigt over den typiske proces, når jeg rådgiver mine kunder.
Formøde
✓ Lokalene besigtiges
✓ Vi taler om jeres udfordringer, jeres værdier og ønsker
✓ Udtryk
✓ Funktionalitet
✓ Budget / kvalitet
Tilbud
Udarbejdes og sendes til jer. Efter accept af det, går jeg videre til næste skridt
Køreplan
Med plantegning, inventarliste, tidsplan og prisoversigt udarbejdes og sendes til jer
Møde
✓ Gennemgang af køreplanen
Tilretning
✓ Vi aftaler evt. ændringer og I modtager derefter revideret endelig køreplan og evt. work sheets til medarbejderne
Godkendelse
✓ I godkender den endelige køreplan
Igangsættelse
✓ Inventar bestilles
✓ Håndværkere bestilles
oprydning
✓ Jeg kommer en dag eller mere og hjælper til og er tovholder på oprydning og sortering
Modtagelse
✓ Inventar ankommer
montering
✓ Håndværkere og jeg får alt på plads
✓ De dekorative elementer kommer på plads
overlevering
✓ Det færdige resultat kan nydes og tages i brug
Cases
Herunder ser du et udpluk af erhvervsindretningsprojekter, som jeg har stået for.
Business Aalborg
Indretningen af Business Aalborgs iværksætterlokaler Start up Club Aalborg blev lavet med mange overraskende elementer.
SSI Schäfer Hadsund
Her ønskede man at opdatere kontorlokaler, mødelokaler og fællesområder. Der skulle i det hele taget “strammes op” og ryddes op.